Tuesday, January 26, 2010

Tin Kosong???



Bayangkan begini (mengenai isu tin kosong ni):

Seorang yang anynomous (tin kosong) yang mengakui tidak tahu apa-apa tiba-tiba mencelah dalam satu perbincangan unofficial oleh sekumpulan Rocket Scientist.

Apa yang menghairankan, segala fact yang di berikan itu amatlah selari dengan apa yang kesemua rocket scientist itu tahu melalui pembelajaran serta pengalaman mereka.

Dalam waktu yang sama, terdapat seorang lagi tong kosong yang senyap-senyap memerhatikan gelagat kumpulan-kumpulan ini, oleh kerana tidak puas hati serta tidak mampu untuk mencelah,maka,si tong kosong yang kedua itu pun mula lah menonjolkan dirinya dan mencuba untuk menghasut para rocket scientist itu untuk meragui kredibiliti si tin kosong yang pertama itu dalam berhujah.

Si tong kosong tu pulak (dunno what really is his problem), merasakan yang si tin kosong pertama itu tidak lansunglayak untuk membincangkan perkara-perkara rocket science sebab si tin kosong pertama itu bukanlah rocket scientist ataupun tergolong dalam society rocket scientist.

Tapi...cuba lah pikir, kalaulah si tin kosong pertama tu yang tak pernah mengakui pakar dalam apa-apa bidang, tapi mampu untuk berhujah selari dengan  para rocket scientist tu, adalah benar-benar dia sebenrnya tak tau apa-apa lansung? dan perhaps dia lansung tak knowledgeable dalam bidang-bidang tersebut??

Mungkin sebab resam orang melayu untuk bersikap rendah diri dalam mengaku sebagai 'pakar', maka, si tin kosong pertama tadi mungkin juga seorang yang benar-benar pakar dan bukan self claim (serta tak pernah pun claim).

No comments:

Post a Comment