Friday, January 29, 2010

Blogger Fagots giler duit!

Noun1.fagotfagot - offensive term for an openly homosexual man
derogation, disparagement, depreciation - a communication that belittles somebody or something
gay man, shirtlifter - a homosexual man


 Aku sebagai seorang yang terlibat secara 'souce code' dalam dunia internet, serta sebagai seorang knowledge seeker, internet bagi aku sebagai sebuah tools serta medium yang amat penting untuk information gathering.
Bagi aku, kehidupan aku berubah semenjak adanya ledakan maklumat di hujung jari jemari aku, berbanding masa dulu, semuanya kena pakai buku. Berapa tahun daa nak tunggu sesebuah buku yang aku nak pakai sampai Me'sia.Even sampey sekarang pun buku-buku tu tak sampai lagi!

So, bagi aku, peratusan untuk aku membuat duit dengan internet amatlah kurang (melainkan melalui software apps aku), sebab aku tak ke arah tu. Masa tak cukup!

Tapi baru-baru ni, aku kebetulan eksiden kenal dengan forumers fagots, yang jenis kena sound sikit merajuk. Kena feedback yang tak menjurus sokong pada dia, mula dah gelabah. Kata otai!
Si fagots-fagots ni aku kesan semakin ramai, yang mana, di dalam 'bubles' ataupun tempurung sendiri ,mereka ni memang tak suka di bangkang. Dan kalau nak bangkang pun kena tulis atau letak emoticon yang menunjukan kita tu bukan marah kat dia, cthnya mcm ni:

" Macam pondan lah bro ni. Sorry ye... heheheheh" (yg hehehe tu penting, sebab kalau takde hehehehe, makna nya demer ingat kita marah kat demer)

Bila le nak pandai nya kalau gitu. Aku rasa kalau kat luar mesti jenis lembut-lembut punya, atau istilah sekarang 'mat patah'. Lepas tu jenis kaki bodek opis punya tu. Survival skill takde.

Fagots-fagots ni totally lack of analytical skill, yang mana mereka tak reti bezakan teguran untuk real life, dgn teguran dalam kempompong/tempurung mereka sendiri. Ye lah, dlm tempurung sendiri buleh le buat mcm tu, syok je bila orang sokong, but just wait bila kat luar.

Dan aku pasti fagots-fagots ni bila kat luar tempurung diorang jenis silent reader or tak nak join Bulletin Board yang lain.

Fagots ni juga ada masalah gile duit, sampaikan aku rasa (IMO), ilmu yang diorang cuba nak share tu memang tottaly tak ikhlas. Mereka mengharap dgn ilmu yang di share tu, traffic dapat di tarik ke site, dan produk atau apa2 bende tools buat duit diorang akan semakin banyak.

What i'm tryin to say is,  its a bonus lah kalau ada orang klik apa2 iklan dalam blog/web ko, tapi kalau niat ko semata-mata post sebab nak tarik traffic, aku tak tau lah apa nilai ilmu tu pada ko.

Sebab tu lah ilmu tak berkembang!

Orang puteh, sebelum diorang buat duit-duit dari internet ni, diorang terlebih dulu lengkapkan info yang perlu di share. Contohnya Wiki, ataupun knowledgebase diorang, hah, pastu baru diorang start buat semua duit internet ni.
Info/knowledge base ni maksud aku bukannya kat produk buat duit internet tu, tapi dalam segala bidang, dari gardening, sampailah rocket science hatta Quantum Physic sekalipun.

Ni tak, baru sejemput yang di share, buat duit yang lebih pentingnya. AKu pun tak paham, mana lah rasa tanggungjawab untuk share knowledge tu ye?

Banyak lagi aku nak tulis pasal FAGOTS-FAGOTS ni tapi biarlah dulu,nanti terkeluar pulak taik telinga cair kang.

so encik FAGOTS, kau kembalilah pada kelompok pondan kau tu,dan rasalah selamat dalam kelompok tu ye encik FAGOTS.

3 comments:

  1. :) bersabar lah bro. dalam dunia ni ada macam-macam jenis manusia. Dan kita juga salah seorang darinya.

    Saya suka pandangan bro. Buat otak saya berkembang dan banyak berfikir. Dulu saya pon duduk dalam kepompong. Skang dah jenguk2 sket ke luar dah. :D

    ReplyDelete
  2. waaaa... same la kite bro splendidnetter... dlu aku ni duk diam je... contoh kat forum wangcyber tu la.. aku join forum tu 2006 lagi tapi baru tahun 2010 ni je aku duk2 start reply utk sharing kasik share info2 yg aku ada. dlu aku tengok je... uhuk3...

    ReplyDelete
  3. thanks bro2 sekalian. tak taulah kenapa zaman ni banyak benar keluar fagots yg di beri mandates untuk berkata2. kalau begini, lingkup le ilmu bangsa kita (menyembunyikan facts,semata untuk keuntngan yg tak seberapa).

    bagi saya, ilmu tu yg penting..

    ReplyDelete